index informácie o novinách informácie o novinách
  informácie o novinách informácie o novinách  
 
Čítanosť (sledovanosť, počúvanosť...) je pre média jeden z najdôležitejších údajov, ukazovateľov ich úspešnosti. Je to súčasne faktor, ktorý rozhodujúcou mierou ovplyvňuje výber média profesionálnymi reklamnými agentúrami (spolu napríklad s nákladami na oslovenie jedného zákazníka).

Podľa oficiálnych prieskumov venovaných slovenským médiám za posledné roky (Median, Market & Media & Lifestyle, Median/AISA, Stratégie, TOP1999, TOP2000, TOP2001) patrí Pardon stabilne medzi najčítanejšie týždenníky na Slovensku (umiestnenie od 13. až po 8. miesto). Súčasne patrí Pardon medzi schránkové noviny s najdlhšou tradíciou a s dobrou kredibilitou (overené "neoficiálnou" každodennou praxou).

TOP 2001 týždenníky podľa čítanosti  
  Médium Čítal posledné vydanie  
E3 E2 E1 graf
1. Plus 7 dní 19% 18% 21%
2. Markíza 18% 15% 20%
3. Život 14% 11% 14%
4. Eurotelevízia 10% 8% 9%
5. Slovenka 10% 9% 12%
6. TV komplet 7% 6% 7%
7. Katolícke noviny 6% 5% 7%
8. Pardon 5% 4% 4%
9. Moment 5% 6% 7%
10. Čas 3% - -
* Zdroj: Median, Market & Media & Lifestyle, Median/AISA Slovensko, 2001
Termín opytovania: Etapa 1: 10.1.-6.5.2001, Etapa 2: 2.5.-28.8.2001, Etapa 3: 22.8-11.12.2001
 


Podiel na trhu čítanosti inzertných časopisov 2001  
  Médium Podiel graf
1. Pardon 53,5%
2. Titan 13,37%
3. Avízo 12,46%
4. City Express 9,73%
5. Benefit 4,56%
6. Eso Bratislava 3,65%
7. Autoburza 2,74%
* Zdroj: Median, Market & Media & Lifestyle, Median/AISA 2001, Stratégie 2002  
hore
  Aktualizácia 12.7.2002